Author |
Topic |
|
nettatmb
Starting member
USA
8 Posts |
Posted - 21/07/2006 : 15:33:41
|
Hello.
We are searching for information about the family and decendents of Johannes Johannessen (Born April 4th, 1834, in Bräskaforse, in the county of Sorsele, Sweden), wife Elen Anna Villumsdatter (Born April 3th, 1838) and daughter Villummina Johannessdatter (Born 1865 and about six months at the time of emigration to America).
Johannes' father was called Jonas and the familly name in use in America might be "Jonasson" or "Jonassen". The family name "Jonsson" was used when the family still lived in Sweden.
When the Johannessen's lived in Norway, before departure to Amerika, they lived at Klungset, in the county of Fauske in Northern-Norway.
The family came across to Grosse Isle, Quebec, on the "Ship Norden", leaving Bodø, Norway, on June 3rd, 1866, and arriving in Canada August 6th, 1866. Chances are that the family traveled further, down the rivers and into the United States.
We would appreciate any help in solving this mystery. Thank you very much.
Signed, Sivert and Randi Moen, Soknedal, Norway |
|
nettatmb
Starting member
USA
8 Posts |
Posted - 21/09/2006 : 09:34:51
|
Er det noe nytt om denne famelien Sivert Moen |
|
|
torrustad
Junior member
Norway
61 Posts |
Posted - 06/10/2006 : 00:49:06
|
Where was Elen Anna born? I presume Villummina was born in Norway; but for how long time did they stay there? (maybe they adopted the fram name??)
It's more likely they used "Johnsen" than Jonassen in the US
tor |
|
|
nettatmb
Starting member
USA
8 Posts |
Posted - 08/10/2006 : 14:39:10
|
Ellen Anna was born in Fauske (Norland, Norway) and of norwegian heritage. Her fathers name was Villum Johannesen (from Fauske). The familiy of her husband Johannes arrived Fauske from Sweden in 1842.
Sivert Moen |
|
|
nettatmb
Starting member
USA
8 Posts |
Posted - 26/10/2006 : 14:20:06
|
Det oppfordes til å skrive på norsk og da gjør jeg det. Det er vel ingen som har noen opplysninger om disse folka. Det kunne vel tenkes noen slektninger som hadde folk som reiste med samme båten.
Sivert Moen |
|
|
nettatmb
Starting member
USA
8 Posts |
Posted - 04/01/2007 : 16:30:55
|
Det har gått en stund siden jeg skrev her så jeg spør fremdeles om det er noen som kan hjelpe oss å finne disse slektnigene våre i amerika .Skriver på norsk ,det er vel kanskje dem som forstår norsk som vet mest om så gamle saker som dette der borte.Sporet etter dem stopper altså i Quibec 8.8 1866 med båten Norden fra Bodø.. Vi har altså ikke gitt helt opp ennå.
mvh Sivert Moen |
|
|
nettatmb
Starting member
USA
8 Posts |
Posted - 24/02/2007 : 09:33:23
|
Jeg spør fremdeles om det er noen som vet noe om disse folka i Amerika. Det vel trolig dem kom til Midtvesten en plass.
mvh Sivert Moen |
|
|
Borge
Veteran Moderator
Norway
1297 Posts |
Posted - 24/02/2007 : 09:48:19
|
What sources have you already checked? |
Børge Solem |
|
|
Jo Anne Sadler
Norway Heritage Veteran
USA
1100 Posts |
|
nettatmb
Starting member
USA
8 Posts |
Posted - 25/02/2007 : 09:11:27
|
Svar til Børge . har skjekket på alt jeg har funnet på nettet . Folketellinger i Usa spesielt 1880 tellingen også Canada Det kan vel vere noe noe jeg ikke kjenner til som ligger på nettet men det er jo på engelsk såda er det strakst verre for meg. Det nettstedet som jo anne sadler legger ut får jeg ikke frem på maskinen min ,men er det noe vesentlig ?
Sivert Moen. |
|
|
jwiborg
Norway Heritage Veteran
Norway
4961 Posts |
Posted - 25/02/2007 : 09:21:10
|
quote: Originally posted by nettatmb
Det nettstedet som jo anne sadler legger ut får jeg ikke frem på maskinen min ,men er det noe vesentlig ? Sivert Moen.
As Jo Anne say's; it's a link to their emigration from the local churchbook in Skjerstad parish, 1866.
(En link til kirkeboken for Skjerstad prgjeld, 1866, hvor de er registrert som utflyttet til Amerika på side 358, øverst til høyre.)
Corrected link
Jan Peter
|
|
|
nettatmb
Starting member
USA
8 Posts |
Posted - 25/02/2007 : 09:33:30
|
Til Jan Petter . Den har jeg lest for en god stund siden Takk Sivert. |