Jeg prøver å finne når de drog til Sør Afrika. Det jeg vet er at han drog ned færste gang en gang etter 1881 da hans første kone døde. Han holdt til i Traansval vet vi. Drev med diamanter om han hadde gruve var med eier sier familien at han hadde. Han kom hjem ca 1890 giftet seg med Anna Dorothea Magnus datter til Hanna Landmark og Fogd Jens Zetlis Magnus. De drog ned igjen sammen. Han skal ha kjempet på ENGELSK side under boèr krigen.
Jeg har funnet ei fru Sunde som drog fra Cristiania 1899 med Dalmio via England..
These two references to the son may or may not help you in your search. Web: Norway Burial Index, DIS-Norge, 1700-2010 Name: Konrad Marinius Sunde Death Date: 22 Jun 1989 Burial Date: 30 Jun 1989 Burial Place: Kragerø, Telemark, Norway Age: 85 Birth Date: 9 Jun 1904
Nei.. Har ikke lest den boken særlig..Vet Anthea drog til Berlin i 1895 Hun fikk utstett pass 4/11 1895.Passet henger her på veggen.
Så da er det den Fru sunde jeg finner drar med Domino via england. Men finner ikke noe reise på CM. Mulig retur på han i 1900 men kan ikke være sikker..Håper på å få mer hjelp der.. Vet en hvilke båt hun drog fra England med?
I did have that...And i have good controll over his children. But its CM we have problem with. He was 2 times in South Africa. We have his dimands letter and his medals from the Boèr war and gun. But thanks any way.. Terje